Parente APE

History

Our Passion for Pyrotechnic art starts more than a century ago, when Romualdo Parente established, in Puglia, his small company devoted to produce small fireworks to be used in patronal feasts. This Passion together with practice, passed generation-by-generation, leads today what we are.

ape-parente-1957 Inaugurazione_fabbrica_web_2

“A.P.E. di Parente Romualdo” was born in 1989. Today it is a considerable factory covering 35.000 m2, made up of authorized depots to store different kinds of products, workshops to engineer and produce our fireworks, offices and a shop.

Quality

Quality and competence mark us on the marketplace, accredited also by ISO 9001 Certification, as a result of our know-how.
All our fireworks are approved by Italian Ministry of the Interior.

Creativity

We highlight the artistic appearance of our pyrotechnical shows: every project is customized keeping in mind the place, to guarantee high exposure and an excellent choreographic result, well-placed on the background or landscape.

Safety

Using computer-based signals to ignite fireworks allow us to ensure the highest safety-grade and to setup shows on big areas, as well as to design very suggestive pyromusical shows, studied second-by-second, cue-by-cue.


I segreti di una lunga tradizione pirotecnica, l’uso di moderne tecnologie digitali, l’abilità di progettare soluzioni originali capaci di valorizzare la cornice in cui vengono proiettati i fuochi, sono i punti di forza della A.P.E. di Parente Romualdo: tecnica, esperienza, cura del dettaglio e creatività combinate insieme rendono lo spettacolo pirotecnico una vera e propria magia di fuochi.

L’attuale staff di artificieri è istruito con passione dal signor Parente, il quale trasmette i segreti di quest’arte dall’alto di un’esperienza pluridecennale; esso è in grado di soddisfare ogni tipo di richiesta.


 

Manufacturing

Oggi la A.P.E. di Romualdo Parente, nel suo stabilimento a Bergantino (Rovigo), lavora in un’area protetta dotata di laboratori attrezzati dove vengono costruite le tradizionali bombe italiane che tanto hanno reso famosa l’arte pirotecnica nazionale nel mondo.
La nostra azienda leader nel settore è certificata ISO per la progettazione e realizzazione di spettacoli pirotecnici nonché per la progettazione, produzione, commercializzazione di artifici pirotecnici. Vedi la certificazione ISO 9001.

Bombe italiane prodotte da Parente APE


A conferma della bontà del livello raggiunto, negli ultimi anni alcune tra le manifestazioni più quotate a livello nazionale danno la loro preferenza agli spettacoli APE Parente: fra tutti la città di Venezia per i festeggiamenti del Redentore, Napoli per il Capodanno a Castel dell’Ovo, la Reggia di Caserta, l’A.P.T. di Madonna di Campiglio, il Comitato “Mondiali di Sci di Bormio”, il Porsche Club di Cortina d’Ampezzo, la Nazionale Cantanti per le Partite del Cuore, la Notte di San Silvestro a Verona, e molti altri.